onsdag 15 januari 2014

Not so kaxig anymore

Träningsdebut i går. Alltså riktig sådan, inte såsa runt 4 km på en sandstrand och kika på män med bar överkropp (eller jag menar fina vyer förstås). Cyklade ju faktiskt en gång i Bangkok också. Grym tricykel.
Började med spinning i 45 minuter, tänkte innan att jag tar det lite lugnt. Full klass, fullt ös, pyramidintervaller (jobba 1 min, vila 30 sek, jobba 2 min, vila 1 min, jobba 3 min, vila 90 sek och så ner igen), 40/20 intervaller och lite annat. Kände mjölksyran krypa i låren och andningen lät som om den skedde genom ett yttepyttelitet sugrör. Fint. Kom någonstans där i mitten på att jag skulle ta det lugnt för jag skulle ju också leverera ett kettlebellspass direkt efter. Så dags då....

Startade kettlebellspasset lite lugnt med teknikgenomgång och sedan SMASH en 300 utmaning bestående av:

60 dubbelsvingar
30 åttor
30 russian twist
30 halo
30 squats
30 cleans
30 snatch
60 dubbelsvingar

Aouch. Och sedan gjorde vi den en gång till fast halverad. Det räckte kan jag säga. Kunde i schamponera håret efteråt. Men nu är jag på gång! Nu pluggar jag nästa Functional Moves koreografi för fullt för i dag är det releasefest!

Inga kommentarer: