torsdag 30 januari 2014

Gissa bajset och nedförspyramid

Min onsdag förlöp väl. Jag lyckades kötta ihop ett kettlebellspass, intervallhandla, laga mat OCH efterrätt och därtill springa en kortis. Dock var jag mycket skeptisk till mitt slutresultat gällande efterrättens smet. Det stod nämligen i receptet att smeten skulle hällas i formen medan jag nyttjade alla mina muskler för att överhuvudtaget få ner eländet i formen. Något hade gått väldigt fel....
Nedförspyramiden däremot gick väldigt rätt och lätt. 10 minuter uppvämrning, sedan 3 min löpning, 2 min löpning och 1 minut löpning med ett par minuters joggvila mellan. Upprepa. Så enkelt och genialt! Man vågar ju verkligen utmana sig när det är så korta intervaller, inget att hålla igen på. Och dessutom hade jag sällskap av gasellen aka Mannen. Vi sprang uppvärmningen tillsammans, sen drog han iväg i sitt gaselltempo under 3 minuter, vände och joggade tillbaka till mig tills det var dags för gaselltempo igen. Och jag jagade hans rygg allt jag kunde. Gick väl så där. Måste träna mer på att jaga karlar, det märker jag ju.

Inga kommentarer: