tisdag 13 november 2012

Spinninghimlen

Hade en omtumlande måndag i går. Rivstartade efter en härlig ledighet med att åka till Storstaden för jobb. Tidigt. Efter en hel dags möten (och en blick på mina 300 olästa mail) drog jag hem igen och precis innan jag hunnit ända hem till min håla kommer jag fram till en trafikolycka som en av de första bilarna. Läskigt hur fort perspektivet kan förändras från "skynda så du hinner skjutsa barnen innan träning" till eftertanke. Jag hoppas allt gick bra för de inblandade.

Trots nästan en timmes väntan hann jag både skjutsa barnen och med nöd och näppe till spinningen (tack vare att en annan instruktör lämnade sin plats till mig, tack Camilla!). Och vilken spinning. Jag är fortfarande i spinninghimlen om det finns en sådan. Jag har knappt hunnit prova Activio, vårt pulsspinningssystem, då jag cyklat ute hela våren, sommaren och hösten, men vilken hit! Full sal, inspirerande instruktör och svetten lackade.
Passet var upplagt i tre längre block (efter uppvärmningen). Varje block hade mål och syfte, var vi skulle ligga i puls, men hur vi tog oss dit låg på vårt eget ansvar. Jag älskar't! Det är ju trots allt bara jag som vet hur min kropp och min puls fungerar (och Mannen fast på ett lite annat sätt *Madde-tihi*.....). Jag kämpade i varje block med att hamna i rätt zon, vid slutet av varje block maxade jag de sista minutrarna för att hamna i röd zon (90 %) och en bit in där. Totalt slut efter passet.
Valde att stanna kvar på core också fast jag kanske hade behövt haft en extra tröja med. Min var h e l t dygnsur.
I kväll laddar jag för BodyCombat i mina nya Nike Free Hyper som jag köpte i NY för ynka 55 dollar. Notera även snabba Asics Nimbus 14 som inhandlades på Paragon för 121 dollar. Rena kapet. Mer än 1000 kr billigare än här hemma. Oj vad mycket pengar jag har sparat nu! :)

Inga kommentarer: