torsdag 29 november 2012

Damn you Tomeskum - status

Nu har jag överlevt 10 dagar på min Damn you Tomteskum-utmaning. Eller rättare sagt sockerutmaning. Det har gått ganska bra, det står 8 - 2 till mig i den kampen. Första gången jag trillade dit/valde att trilla dit var i söndags när vi hade mysfika. Valde att smaka på min egenhändigt gjorda saffranssockerkaka. Lätt värt en minusdag. Gång nummer två var jag på möte och utan att tänka mig för tog jag en bit saffranslängd. Mest bara för att det låg framme. Dåligt.

Men alltså, det här med kompisar. Jag har ju hyllat dem härom dagen. Men sen har jag ju kompisar som inte direkt gör min Damn you Tomteskum-utmaning lättare. Det här fick jag i ett MMS alldeles nyss:
"Oj, oj, oj vilket erbjudande!!!! Hur många ska du ha??????" Hrrrmmmm. Hon ska få.

Och så morgonens stämningsbild när jag anlände till jobbet vid halv sju.
Och gårdagens kvällsfika efter Activio Spinning och BodyPump (och jag är så glad för jag kunde ha samma vikter som när jag tränade BP aktivt i går, något har hänt med mina muskler!).
 Och så gårdagens aktivitet - följa med dottern på innebandygymnasium för tester långt borta. Läskigt.....

Inga kommentarer: