måndag 8 mars 2010

Tillbaka i verkligheten

Vattenfall i Lampi nationalpark (Khao Lak)

Nu är den två veckors härliga Thailandssemestern över för denna gång. Redan nu börjar familjen slipa på nya planer för att återvända till detta härliga land. Vi har upplevt Khao Lak under en vecka och sedan slöat i Bangtao Beach (Phuket) en vecka. Underbara dagar! Faktiskt har jag och mannen också sprungit en del. Först på den härliga, långa stranden i Khao Lak. Morgonrundan på dryga 5 km tog lite mindre än 40 minuter för jisses vad man får kämpa när man springer i sand! Enda nackdelen var att jag fick superdåligt självförtroende en dag, valde att ta löpbandet för att se att benen inte segat till sig helt. Och då slår mannen till med rekord på sträckan, en bra bit under 30 minuter.... Fem löppass vecka ett kändes underbart för att få varva ner, uppleva stranden och få vuxentid!

I Bangtao började jag vistelsen med magsjuka, därefter var jag halvkass i magen resten av veckan så några stordåd blev det inte. Men dock två löppass på stranden (som inte var lika lätt att springa på här), två på löpband, två core-pass och ett step-pass. Inte fy skam!

Jag hade tänkt chocka kroppen med att dra iväg på BodyCombat direkt när jag kom hem i går kväll. Det fick jag stryka eftersom kroppen nu valt att dra på sig en förkylning, en riktigt elak sådan. Ligger halvdäckad i soffan och betar av jobbmail. Trist. Var så sugen på att köra min Pump i dag också men nej då. I stället får det bli vila tills jag är helt återställd. I vanlig ordning när jag är sjuk blir jag också toksugen på godis, en syn från soffan i dag:

Nu laddar jag för att få sätta upp nya mål - det är dags att börja planera för simning och cykling!

Inga kommentarer: