måndag 7 december 2009

Värsta dagen på länge och nystart

Måndag. I dag är ingen bra dag. Jag har skjutit upp mitt tandläkarbesök tre gånger nu med diverse mystiska bortförklaringar, knappt trovärdiga ens för mig själv. Men nu är det dags. Nu ska visdomstanden ut. Jag laddar med en lunchjogg för efter tandläkarbesöket blir det nog inte mycket mer gjort i dag. Måste köpa några tidningar och sjunka ner i soffan.

MEN, det är också dags för nystart. Efter två välbehövda slappveckor ska jag nu ta tag i träningen på allvar igen! Och maten! Jisses vad mycket skräpmat som kan slinka ner. Jag är en on/off person, antingen tränar jag och äter bra mat eller så tränar jag inte och äter skräpmat. Jag mår inte bra på något sätt efter två dåliga veckor, magen är ur balans och jag söker hela tiden sockerkickar. Men nu är det ändring på det!

Träningsplanering för veckan:
Måndag: Lunchjogg
Tisdag: Simning (om inte tanden spökar för mycket) + BodyPump
Onsdag: BodyCombat + Core
Torsdag: Löpning och BodyPump
Fredag: Vila
Lördag: Löpning
Söndag: BodyCombat + Core

Shit vad bra det känns!!!!! Hoppas ni alla får en riktigt bra vecka! I går laddade jag inför julen med besök på Tomteland i Mora tillsammans med sonen och hans två vilda kusiner. Snacka om alternativ träning - fick jaga minstingen precis hela tiden. Snabba intervaller, orientering och problemlösning (hur genskjuter jag honom bäst, ska jag vada över vattenpölen och runda tjocka tanten eller är det bättre att genskjuta honom över skogen?). På kvällen kom det faktiskt några stora snöflingor också, mysigt.

1 kommentar:

Petra sa...

Brr för tandläkarbesök... Jag är också sockerberoende...not good :( Fin blogg!