tisdag 15 december 2009

Nålen i höstacken

Alltså, det här med gåvor i juletid från leverantörer. På vårt jobb har vi en stram policy där vi avsäger oss diverse mutmiddagar och gåvor men däremot dimper det ner en och annan julgodiskorg som alla på avdelningen kan dra nytta av. Och chefen slipper bli tjock. Två flugor i en smäll. Sedan har faktiskt leverantörerna lugnat ner sig betydligt jämfört med för några år sedan då det var stora trumman och kö till chefernas dörrar. Nu tycker jag gåvorna/reklamen börjar bli lite märklig, man fattar den inte ens. Häromveckan fick jag ett kassettband. Va? Vad gör man med en sådan? Funderade lite och sedan kom förklaringen i ett mail några dagar senare. Jag antar att det var ett bra trick eftersom jag gick och funderade några dagar på detta. I dag fick jag en nål i en höstack. Hmmmm. När jag tänker efter gillade jag de gammeldags julklapparna bättre....
Nåväl, i dag vräker snön ner, det är helt underbart! Perfekt timing med mina nyinköpta skidor och allt! Fast det var inte riktigt lika kul att skotta fram bilen i morse klockan 6 för att dra iväg på morgonsim. Men det gick! Det blev 42 härliga längder med en pratglad kompis.

I kväll väntar BodyPump och planering inför morgondagens middagsbjudning. Hemmet ser ut som en soptipp - eller nä, det finns inga halvinslagna julklappar överallt på en soptipp.

Inga kommentarer: