onsdag 29 april 2009

Ännu en morgon på ett gym

Aj då vilket tungt pass! Kanske benen behöver få sig en välbehövlig vila snart. Det gick ganska bra att masa sig ur sängen vid kvart i sex (hade faktiskt gått och lagt mig redan innan nio, pensionärsvarning på mig), ensam i gymmet, på med tv:n och sen sakta komma igång med lunken. Kändes som att bandet gick i racerfart när jag knappade in 8,5 km/h. Det är väldigt olika på band har jag märkt men tror också att jag har lite tröghet kvar sedan pumpen i måndags.

Det blev en hel del fuskstopp (ni vet när man hittar på att man bara måste torka ansiktet, höja TV:n, fixa med kylan, fixa håret) men mot slutet var det faktiskt riktigt härligt.

Distans: 7 km lätt
Tid: 52:20 (ruskigt långsamt alltså)
Känsla: Gymmet var som en bastu, väldigt krävande men benen kändes pigga (värre var det med huvudet)

Nu väntar vilokväll (om det inte blir en promenad med kompisen), sedan vilodag i morgon och ladd för fredagens långpass. De har lovat kanonbra väder och jag kan nästa slå vad om att jag kommer att vara ensam ute på 1:a maj vid klockan 8 på morgonen.....

Inga kommentarer: