måndag 31 januari 2011

The Nike Blast dag 2

Vaknade, kände efter, kroppen hade överlevt dag 1. Magen kändes oroväckande skör dock men det ska väl kunna åtgärdas under dagen. Ooops, första passet var visst Atletisk Bollträning med Mango (ni vet Mr Functional Moves). Det gick ut på att man hade en core-boll hela tiden och gjorde saker men den. Jobbiga saker. Uppvärmning, sedan tre block som gjorde två gånger, nedvarvning. Låter enkelt. Det var långt ifrån enkelt. Svårast var väl kanske att få plats i salen utan att få en kompis dojja i ögat. Svårt att hålla balansen och riktigt utmanande övningar för ben och core.

Nästa pass var Ragga med härliga Kimmo. Jag gillar egentligen inte dans (för jag är så rackarns dålig på det) men Kimmo. Ah, vilken man! Hur charmig kan man bli på en skala? Helt förälskad och glad dansade jag mig igenom en Ragga-klass bara så där.
Lunch, relaxa en timme för att ladda för det jag sett fram emot mest. Kettlebells med Matthew. Han verkar fanatisk den där Matthew. Träning är typ hans religion. Vi fick lova på heder och samvete att följa hans order och inte på några villkor alls avvika från dem. Johanna fick nog arga blicken för denna pose....Efter Kettlebells gick jag på Petters föreläsning Drivkraft. En härlig kille som verkligen bjöd på sig själv, sin uppväxt, sina demoner. Mys! Fick en autograf till sonen också, lycka. Efter föreläsningen körde han järnet på stora scenen.
Nu var det bara en klass kvar - Piloxing. Det var Viveca herself som körde klassen. Hon är svenska men bott i USA i 18 år, givetvis körde hon på engelska.... Startade och avslutade klassen med SLEEK, SEXY AND POWERFUL. Lite skeptisk till en början, det var för mycket Hollywood-fru över henne för att jag skulle känna mig helt komfortabel men sen struntade jag i det och bara körde. Så långt i från back-to-basics som man bara kan komma men kul. En blandning av dans, boxning (nåväl) och pilates. Trött blev jag och kul var det så tre getingar av fem kanske.
Nöjda brudar i bilen hem med obligatoriskt stopp på Donken.

Inga kommentarer: