fredag 22 oktober 2010

Recept på ryggont

I morse startade jag dagen hos kiropraktorn/massören Pär. Började med att klä av mig (pinsamt som alltid inför en kille man inte känner), sedan fick jag stå, sitta, ligga i olika positioner medan han klämde, tyckte, kände, drog. Vissa positioner gjorde fruktansvärt ont och när han började trycka i lederna bak i ryggen sprutade tårarna.

Efter en halvtimmes frågor och hårdhänt behandling kom domen - disken är ledsen mellan L5 och S1. För länge sedan har jag nog fått en smäll där och som grädde på moset har jag en hållning som inte är så klädsam. Svankar som en anka, tippar bäckenet framåt, axlarna framåt och lägg där till en gamnacke så har vi Miss Universum i ett nötskal.
Receptet blev alltså inte att knäcka till saker utan att jobba inifrån. Drygt men det bästa givetvis. Av en händelse råkade jag se att MarathonMia, min idol, också har min stretchövning på agendan även på styrelsemötena. Snor hennes bild så kan ni föreställa er hur jag ska köra 3 gånger per dag på diverse möten. Lägg därtill stretch av höftböjare och baksida lår så ska är jag snart tillbaka på banan igen. Och mest på vänster sida som är min akilleshäl.

Tills vidare får jag träna som vanligt men kanske tänka till att jag inte får jätteont varken under träning eller att träningen orsakar smärta dagen efter. Tar fasta på det och kör spinning i kväll. Ingen häxan Surtant i dag alltså. Än så länge.
Trevlig helg!

1 kommentar:

MarathonMia sa...

:) Likis - min vänstersida krånglar. Ge det 2-4 veckors rehab och du är-mycket-bättre!