onsdag 6 oktober 2010

Nya tag

Det är dags att tag i livet igen (hur många gånger har jag sagt det på den här bloggen egentligen, måste söka). Ryggen börjar äntligen bli OK, förutom just nu eftersom jag tillbringade natten på Landstingsmadrass som inte var från detta århundrade. Sonen fick åka in akut tisdag morgon så i stället för jobb och kort jogg blev det akuten och barnavdelningen. Nu är allt OK och vi har fått åka hem igen. Så nu kan mamsen börja fokusera på annat. Passar på att ta lunchens sista kvart till att fundera över träningen.

För mig brukar oktober handla om återhämtning, en lugn månad vilket man behöver. Inga måsten, inga krav. Ta det lugnt, vila, kanske träna sådant som inte tränas annars (läs promenader till exempel). Men då jag först var förkyld och sedan fick ryggskott, känns det som att jag återhämtat mig tillräcklig nu. Bring it on! Har de senaste 30 dagarna enligt FunBeat tränat 1193 minuter, brukar ligga på dryga 2 000 minuter. Bra!
Ser väldigt mycket fram emot att få köra igång med min PT 10:e oktober, det är bara några dagar dit. Fram till dess ska jag försöka springa ett kort löppass åtminstone. I kväll kör jag Functional Moves "på riktigt", i morgon testar jag BodyPump (lätta vikter). Är fortfarande rädd för att ryggen inte ska orka och jag orkar verkligen inte ha ryggskott igen....

Nu - jobb och sedan massage, härlig dag!

Inga kommentarer: