måndag 22 mars 2010

Solsken i blick

Solen i ögonen, ser inte klok ut, men är så grymt nöjd. Har precis avslutat lunchjoggen på gymmet och dragit på mig kappan och de högklackade stövlarna över träningskläderna. Snygg kombination, tyvärr alldeles för vanlig hos mig. Tar med mig träningskläder men tänker inte på att jag ska förflytta mig någonstans efter träningen. Men min lila Nike-jacka matchar min kappa ganska väl. Och korta löpartights modell väldigt gamla tillsammans med höga klackar kan vara tecken på vår. Eller inte.

Hade som plan att köra 6 km lätt på bandet i dag, trots att solen skiner som bara den. När jag väl kom till gymmet bestämde jag att köra på tid i stället eftersom första kilometern gick tungt. 45 minuter fick det bli. Efter 20 minuter fick jag trevligt sällskap på bandet brevid och vips hade bandet lagt av. Sur som ättika började jag muttra om band som inte håller vad de lovar. Tills jag upptäckte att bandet lade av eftersom det gått 60 minuter och bandet automatiskt lägger av då. Sista halvtimmen bara flög iväg! Funderade ett tag på att köra en stund till för att göra det planerade långpasset på 12 km men jag struntade i det med tanke på att jag kört hårt i helgen.

Distans: 8,7 km lätt
Tid: 60 minuter
Känsla: Hur lätt som helst, hade kunnat fortsätta i evigheters evighet.

I helgen var det som sagt ruskigt mycket träning. Så även på söndagen då jag körde release av BodyCombat 43 och BodyPump 73. Vi hade discotema med blinkande och snurrande discokulor och lampor, snygga outfits, massor med glitter, rosa och hårspray.

En ny vecka med nya möjligheter! Jag ska fokusera på att bli av med all träningsvärk jag samlat på mig under förra veckan och att plugga in nya koreografier. Men först, tjänsteresa. Adios Amigos!

Inga kommentarer: