fredag 12 mars 2010

Här ligger vi och har det bra!

Vår katt, Moppa, hon har verkligen saknat oss när vi varit borta. När vi kom hem, var hon förnärmad i ett dygn. Vägrade ens titta åt vårt håll, svikarna som låtit henne vara kvar alldeles ensam. Nä, vi fick minsann skämmas först. Eftersom jag varit hemma hela veckan har vi sakta blivit sams. Fast hon hatar min jobbdator intensivt. Jösses vilka blickar den får! Den tar nämligen hennes plats, i mattes knä. Men vi har det mysigt, hon och jag. Ibland önskar jag att jag vore katt, vilket härligt liv!

I går var det ingen bra dag. På natten feberyrade jag, mätte upp 40 grader som mest under natten. På morgonen var jag helt slut och mådde så dåligt att jag trodde att min sista stund var kommen. Kunde inte komma upp över huvudtaget. Fick tag i en läkartid och det resulterade i en massa prover. Det är tydligen ett elakt virus som som intagit min kropp. Jag fick dock febernedsättande som var starkare än de alvedon jag proppat i mig. Flera timmar senare kunde jag krascha i sängen igen där jag blev kvar hela dagen och natten. I morse när jag vaknade trodde jag knappt det var sant - jag kunde komma ur sängen och mår ganska OK! Har fortfarande lite feber och en förskräcklig hosta men livsgnistan har återvänt, hurra!

I dag ska jag hämta hem nya releaserna av BodyCombat och BodyPump och ägna eftermiddagen åt att plugga koreografi. Det ser jag verkligen fram emot!

Inga kommentarer: