måndag 27 juli 2009

Lekte Buud en stund



...valde dock bort back-passet till förmån för ett BACKigt löppass.

Barnen var på dåligt humör. Maken skulle skjutsa hem svärmor (tack gode Gud!). Ett back-pass inplanerat. Det hade inte barnen planerat, snarare eventuellt lek i lekpark eller bad. Hmmm. Det är då man måste vara finurlig och påhittig. Göra det till ett äventyr att följa med mamsen på löprunda. Till slut fick jag muta dem (det bästa sättet) att cykla till lekplatsen medan jag värmde upp på vägen dit och sedan körde snabbdistans i slingan. Här snackar vi BERG. Dessutom var BERGET kryddat med våtmark i dag så snabbdistansen kryddades med myrmarkslöpning vilket gjorde snabbdistansen allt annat än snabb. Men rolig! Det är ta mig tusan en fröjd att få springa i terräng trots att det är en djävulsbacke i början av slingan som är så brant att lungorna nästan sprängs.

När jag kom hem fick barnen dra iväg och bada. Medan de plaskade på, körde jag en timme BodyCombat. Övriga stuggäster såg väldigt förvånade ut när jag drog i gång mina Uppercuts. Speciellt gammelgubben närmast oss, han satt och drack kaffe och hade mig som eftermiddagsunderhållning hela tiden. Pinsamt tyckte jag till en början men sedan valde jag att strunta i honom.

Nu är svetten bortbadad, middagen framdukad och vinet islaget. Vilken härlig dag!

Distans: 8,4 km med 2,5 km snabbdistans i mitten (med inslag av vadning)
Tid: 53 minuter
Känsla: Så himla underbart!

Inga kommentarer: