fredag 27 maj 2016

Annars då?

Jo men visst! Regnet öser ner och jag hinner knappt landa hemma innan det är dags för nästa resa. I söndags packade jag om för att dra mot Finland på måndagen. Där sprang jag en ljuvlig morgonjogg i typ 25 grader varmt trots den tidiga timmen. Stället heter Imatra och forsen heter Vuoksenniska.
 Här är mitt hotell, det ser ut som ett slott, eller hur?
 Och lite längre bort från själva forsen. Magiskt.
Sen drog jag på mig bizniz-klänningen och drog på jobb.
Landade på Arlanda något försenat, plockade upp en skön böna i Uppsala och sen pratade vi i kapp vad som hänt sen sist. Typisk bra bilresa.

Sedan dess har regnet öst ner. Så här såg det ut i går kväll när jag kom hem från en annan jobbresa (hua, det syns visst att jag kör i hundra och fotar samtidigt, fy mig).
Samtidigt skickar Dottern uppdateringar från en ö i Grekland.
Ja ja, livet är inte alltid rättvist..... Eller så är det det för om någon är värd en vecka på Ios så är det min fina Dotter som slitit som ett djur de här sista månaderna på gymnasiet.

Men jag har också tränat, i onsdag till exempel blev det ett helt triathlon. Först underbar simning på morgonen och sedan spinning + löp på kvällen. Torsdag vilodag men den här dagen började med simning igen, inte lika underbar som i tisdag men good enough.

Även Sonen har ägnat sig åt triathlon. 1 km simning, 35 km MTB och 4,5 km löpning. De två sista grenarna i spöregn och + 10 grader eller så.... Bra kämpat Sonen!
Tydligen har Dottern också varit ute på äventyr innan hon drog iväg till Grekland. Verkar vara kul med paddling....
Nu är det helg och jag har ett långpass cykel och ett löppass inplanerat. Och en tjejfest där emellan. Looking forward!

Inga kommentarer: