måndag 5 oktober 2015

Hopp om livet - ganska mycket off topic


Inom en snar framtid tänker jag lämna Pollypåsen till sitt eget öde och återgå till en mer normal kost. För jag äter ju bara Polly när jag är sjuk, det är sen gammalt. Så ett helgäventyr med träning kan jag inte skriva om, däremot ett helgäventyr med gamla vänner, det kan jag bjuda på. Vi hade nämligen återträff med högskolegänget i helgen. En hel helg i nostalgins tecken. Vi besökte givetvis högskolan och pratade om alla fyllor under kravallerna (overallsfesterna) (och mamma jag var aldrig full det var bara de andra som var det). Delar av gänget dokumenterar märkesbacken väldigt noga. Någon som vet vart det är?

Och så mitt kaffehak - Baljan. En kopp kaffe för 3 spänn om man hade egen kaffekopp med.

Började min dag stadigt med en våffla. Sjukt gott.

Och så var det trappuppgången till min allra första lägenhet i Ryd. Oj, oj, oj vad det hände grejer där (mamma, vi pluggade mest hela tiden).
Vi åt god mat på Pinchos.

Sen dansade vi natten lång (natten lång i min värld är till klockan 01:00) på Harrys (betyder köttmarknad på medelåldersspråk). Inte helt optimalt att flänga runt med feber i kroppen en hel helg men det var såååå värt det.

Min klasskamrat från Mora är gammal elitsimmare och numera triathlet. Dock tyckte han att hans tempocykel hade något kall och hård sadel så han investerade i ett nytt sadelskydd "min gamla har jag gnussat hål på" sa han mycket informativt till säljaren.

Det närmaste motion jag kommit den senaste veckan är en promenad med min simpis i dag. Solen sken och livet kändes allmänt underbart.

Snart får jag springa runt dammen igen. Snart. Till dess ska jag ha tvätt-tid, packa upp några flyttlådor och tycka synd om mig själv. Dock utan Polly-tillägg.

1 kommentar:

Andreas Gunnerås sa...

Haha. Elitsimmare är då att ta i. Och det är till pendlarcykeln jag ska ha den där...