onsdag 2 juli 2014

Återhämtning

Äntligen börjar jag känna igen min kropp! Den har varit seg, olustig, jag har mått illa av och till men i går när jag snörade på mig löparskorna för första gången sen den där lördagseftermiddagen i spöregn, kunde jag känna glädje igen. Benen var något trötta men jag log när jag kunde springa i solen.

Jag har hunnit läsa en massa bloggar från Vansbro och det är nog inte förrän nu som jag riktigt förstår vilka förhållanden vi fick göra en halv IM i. Av 800 amälda startade 570 varav 56 bröt. Vilken dag!

Fyndigaste iakttagelsen står Daniel för:
"Den senaste trenden från Vansbro verkar vara att DISKhjulen ersätts av högprofilhjul, men att man använder DISKhandskar istället."

Under dagen kommer ett inlägg om när Marre testade Total Immersion (det betyder simma med så lite energiåtgång som möjligt). En skräckis.
Tills dess - gårdagens höjdpunkt. Efter lite löpning, ett kettlebellspass och därefter ett extra Functional Moves pass så väntade en grej på trappen. Någon hade lämnat en fantastisk present med alla de saker jag gillar bäst i hela världen (ja materiella ting alltså); kaffe, rosévin, Brago OCH presentkort på mjukglass med noisette-topping. Denna någon måste känna mig väldigt väl, jag letade efter en hälsning eller något men så slog det mig - det är ju snabb-Carola som varit framme! Jag gjorde inget annat än tjatade om kaffe och mjukglass med noisette-topping hela Vätternrundan! Tack vännen! Puss!
 

Inga kommentarer: