onsdag 3 juli 2013

Dagens pod

Jag är världssämst på att lyssna på pods. Har laddat ner några intressanta sommarpratare som jag ska lyssna på vid tillfälle. I dag kom Inner Strength's pod ut (händer varje onsdag) och ännu roligare är att det är Queen-of-f*cking-everything som är huvudperson. Lyssna du också! Bilden nedan från hennes blogg och tagen under hennes senaste Ironman i Brasilien.
MDP13IM22578_3600x2400pixels300dpi
Ungefär så här lät det när Lantto ringde en coach:
Jag har gjort två sprinttävlingar i triathlon och nu undrar jag om jag kan göra en Ironman om ett halvår. Jag har som längst sprungit en mil, har precis lärt mig crawl och så har jag en cykel.

Coachen sa JA och på den vägen är det. Nu har hon gjort sex stycken Ironman-tävlingar. Och hon äter också Snickers, precis som jag. Ett vinnande koncept. Och på tal om det så inhandlade jag precis 8 st på lunchen för att ha snacks till tävlingen på lördagen. Ett annat koncept som Lantto har är att äta varje halvtimme när hon cyklar och ta en gel varje mil när hon springer. Och så chips och cola vid varje station. Låter som en bra plan.

Och på tal om plan så har jag nu bestämt att både jag och Mannen startar i Vansbro Halvsim. Vi har lyckats få tag i startplatser båda två så nu är det bara att ladda mentalt för dyk bland isbjörnarna. Fast nu har temperaturen stigit till hela 15,8 grader. Varmt och skönt....

Claes Björling ger några tips inför Vansbro Triathlon gällande det något kyliga vattenläget, jag tar mig friheten att tolka/förkorta dem:
1. Dubbla badmössor hjälper till att hålla värmen.
2. Ta på våtdräkt och jogga lätt 5 - 10 minuter för att vara riktigt varm när du kliver i vattnet (antar att det tar längre tid att bli en isbit då).
3. Om du inte har så bråttom, stå kvar på land så länge som möjligt.
4. Testsimma så du vet vad som väntar.
5. Händer och fötter kan bli bortdomnade under loppet, var försiktig när du går in för växling efter simningen.

För övrigt dricker jag också Kan Jang. Som vanligt.

Inga kommentarer: