måndag 7 november 2011

Löpning i mörker

Sitter och kikar på någon fotbollsgala (inte så intresserad av fotboll som man kanske kan läsa ut ur detta) och pustar ut efter en kvällstur. Att springa i mörker är häftigt, känns alltid som att jag är supersnabb! Vet inte varför, kanske är det skuggorna som lurar mig, vad vet jag. I dag fick jag sällskap av Mannen också och vi skramlade ihop 6 km kvällslöpning. Gick mycket bra trots stela ben sen gårdagens träning. Nu leker jag med en massa gammal data från min Garmin. Också ett måndagsnöje.... Kilometertiderna för kvällen (håll i er, herregud vad spännande!):
Km 1 6:24.1
Km 2 6:14.0
Km 3 6:12.0
Km 4 6:02.0
Km 5 6:01.0
Km 6 5:00.8
Trenden visar alltså att om jag typ hade sprungit i 100 km eller så, så kanske jag skulle komma ner i snabba kilometertider. :)

Inga kommentarer: