måndag 8 november 2010

Vissa dagar går det bra...

.... andra dagar går det inte alls.
I dag har det varit en bra dag. Hann komma iväg på tjänsteresan i tid för att hinna till gymmet innan middagen med kollegorna. Hurra! Hade bestämt mig redan innan för crosstrainern, smart att byta ut backträningen mot det tycker jag.

Knappade in 30 minuter och körde igång. Tungt, tungt, tungt. Fick minska några nivåer. Tungt ändå. Fick verkligen kämpa mig igenom mina 30 minuter. Varje steg blev en kamp, det var svårt att få upp någon puls, det gick bara på slentrian.

Planen var cirkelträning efter crosstrainern, kabelmaskinen började krångla och jag fick inte till stavgången. Inte heller baksida lår funkade. Nej, frustrerad och trött körde jag några halvdana crunches på boll och lite planka. Men nej, lusten infann sig inte alls. Jag gav upp.

Så här med lite mellis i magen och distans till passet är jag glad över att jag nuförtiden faktiskt kan avsluta ett pass i förtid om det känns risigt. Det hade jag aldrig gjort för ett halvår sen. Och jag borde nog inte tränat alls i dag. Tre tuffa pass i går borde betytt vila i dag. Men nu var jag inte så smart....

I morgon däremot, gott folk, då blir det vila!

Inga kommentarer: