tisdag 16 november 2010

Sugen på något nytt

Jag är en hopplös människa. Jag tröttnar fortare än jag startat med något nytt. Om det är ett nytt program i BodyCombat så har jag tröttnat ungefär när jag hunnit köra programmet fyra gånger (fast då har jag tränat in det en stund innan förstås). Och nu har vi kört Functional Moves evighetslänge (sedan vecka 37 och då har jag varit skadad många veckor). Men 4/12 är det dags för kvartalsutbildning i BodyCombat och 11/12 release för både BodyCombat och nya moduler av Functional Moves. Äntligen! Vad ska jag pyssla med till dess? Fundera över framtiden kanske såsom alla de riktigt stora och riktiga bloggarna gör.....
Trender för 2011 har jag förstått är mycket back-to-basics. Det är enligt SVD Fit to Flex (funktionell stretch), Piloxing (kombination av pilates och boxing), Indoor Walking (typ spinning fast man joggar), Tabata (tuff intervallträning från Japan), cirkelgym (cirkelträning) och Zumba (dans). På vårt gym finns bara Zumba av dessa. Och ska jag vara ärlig så är det kanske Tabatan som lockar, inget annat. Däremot finns Free Power som verkar coolt, en blandning av kampsport och afro med inslag av stillhet. Det ska jag prova! Dessutom tror jag själv starkt på att man inte ska köra samma saker hela året utan försöka periodisera sin träning. Omväxling förnöjer! Fast det kanske är för att jag är en rastlös själ..... Ska bli spännande att se vad Nike-conventet bjuder på i januari, kanske många nya nyheter!

Mitt 2011 kommer att präglas av Klassikern. Det börjar med Vasaloppet (eller rättare sagt Engelbrektsloppet), Vätternrundan, Vansbrosimmet och sist Lidingöloppet. Däremellan klämmer jag in Göteborgsvarvet och kanske något mer. Skulle vara kul att köra någon Multisporttävling..... Drömmer också om en träningsresa, kanske med SpringTravel och Runners World eller InCycles Göteborgsvarvsresa.

Ska jag vara ärlig så känns det också riktigt, riktigt konstigt att inte ha ett marathon inbokat nästa år. Vem vet, det kanske blir ett fast inte i Stockholm. Synd att Berlin krockar med Lidingö. Men det finns ju andra! Medoc, London (lite tidigt bara), Åland mm. Bara att välja och vraka.

BTW - min rumpa gör riktigt ont i dag, på ett skönt sätt. Blev visst djuuuuuupa utfall i ba(c)ken i går.

BTW 2 - i dag fikar jag med Martina Haag. Bara en sån sak.....

Inga kommentarer: