torsdag 15 juli 2010

Yoga i Mannes loge

I går gjorde jag något fantastiskt. Jag vidgade mina vyer och vågade mig på yoga i en loge. Det är sant. Var ute och sprang en sväng och råkade stanna till vid en anslagstavla där det inbjöds till yoga på onsdagar i Mannes Loge - Dalarnas hetaste dansställe tydligen och som råkar ligga en kilometer bort fågelvägen från vår stuga. Och vilken yoga sedan. För det första var det magiskt att träna på ett sådant mytomspunnet ställe. Läraren var dessutom av sorten "ej-flummig" vilket tilltalar mig. Hon talade i termer som "öppna upp hjärtat och släpp in ljuset", "tjejer, den här sidoböjen kan ni göra riktigt ordentligt, inte ens magen är i vägen". En bra balans helst enkelt. Och yogan i sig var underbar, 75 minuter njutning. Till och med barnen tyckte att jag blivit lugn och harmonisk när jag kom hem. Mmmmmmm. Tidigare på dagen kikade jag på änderna vid vår strand. Mmmmm även det. Fast sonen tror att de är köttätande så han vågar inte bada när de är i närheten. Men det lovade jag att inte berätta för någon. Oooops.

Inga kommentarer: