måndag 19 juli 2010

Eftertanke

Ibland vaknar man på morgonen och känner att det här kommer att bli en speciell dag. En dag då tankar mal fram och tillbaka. I dag är en sån dag. Vet inte varför eller hur, det bara är det. Kanske är det så att två veckors semester framkallar någon typ av lugn i hjärnan som sedan börjar arbeta av sig själv. Kanske närmar jag mig någon sorts ålderskris (får man det när man precis fyllt 25 ;-) )? Kanske var det det astronomiska grälet som dottern som utlöste det. Hur som helst tog jag en ensam biltur till ICA (vet inte vad forntida filosofer hade sagt om det, kanske inte så filosofiskt), funderade, ringde min mamma i Finland, tankarna mal. Vet EXAKT vad jag behöver nu - ett långpass. I dag har jag inte riktigt ork men i morgon bitti ska Marre gå upp tidigt och tillsammans med fågelsång springa runt Liljan, 15 km i ensamhet och bara filosofera.

De senaste dagarna har jag ägnat åt Functional Moves (lika kul som alltid), vilat på fredagen på Leksand Sommarland, sprungit en kort sväng på lördagen innan middagen med grannarna. På söndagen måste jag medge att jag var lite bakis, det blev en trögstartad morgon med många koppar kaffe. Till slut kom jag och maken iväg på en runda med cykeln. Det gick inte fort kan jag säga men vi såg underbara Svärdsjö kyrka flera gånger under turen. Vackert. På eftermiddagen åkte vi hem en sväng så att barnen fick träffa några kompisar och jag körde mitt BodyCombat pass. Nöjda med en sväng till "civilisationen" återvände vi till vårt kära Boda och kunde höra stillheten igen.

Och i dag är det alltså en filosofi-dag. Är sugen på en racersväng men maken ser trött ut. Men som sagt, i morgon bitti, då springer jag långpass med fåglarna. Längtar.

Inga kommentarer: