onsdag 14 juli 2010

Tjejvansbro - the story

Natten till lördagen blev det inte många timmars sömn. Vid sextiden orkade jag inte ligga kvar i sängen längre utan gick upp för frukost och fixade de sista i packningen. Resan till Vansbro är en dimma, kommer knappt ihåg någonting. Jo förresten, när vi såg THE ÄLV en gång. Panik hos hela tjejgänget!

Hämtade ut nummerlappar och tog oss till starten på något sätt. En bild säger mer än tusen ord, exakt så här nervös var jag inför starten...
Dags att byta om och bli en riktig puddingpastej! Ärligt, finns det någon människa på denna jord som är snygg i badmössa?Starten går, dock inte min utan Annas. Hon ser snabb ut i sin gröna badmössa.
Så småningom var det dags för mig att starta också. Fullföljde uppvärmningen med "Sommartider" halvhjärtat (kan bero på att halva hjärtat satt i halsgropen) och gick sedan i bland de första i älven. Kallt! Men inte så att hjärtat stannade. Det värsta var trängseln, kunde inte ta ett riktigt simtag på säkert 200 meter. Men sedan lossande det lite och jag kunde börja simma på riktigt. Sakta men säkert framåt. Och längst ut från bryggan även om jag bestämt mig för att hålla mig vid bryggan hela tiden där det är mindre strömt. Men det gick att ta sig fram och rätt vad det var såg jag målet där långt framme. 200 meter kvar sa en funktionär - helt otroligt vad fort det hade gått. Dunkade i "målsnöret" och klev upp. Kändes hur bra som helst! I mål på 31.21 minuter, väldigt nöjd över tiden dessutom. De tjejerna minst lika nöjda med sina medaljer runt halsen.
Nu var vi hungriga! Blev servade av A-laget i fotboll (killar) som hade vitskjorta och fluga. Mmmmm. Maten var också otroligt god.
Vi fick också underhållning i världsklass - Svenne Rubins.
Nöjda men glada stannade jag och Carina kvar på Hotell Myrbacka i Dala-Järna. Fick i oss kebab och smågodis, gick runt "stan" (ingen lång promenad kan jag säga) och solade sedan på balkongen. Nu började nerverna inför morgondagens stora sim komma....

Inga kommentarer: