måndag 11 mars 2019

Mot Cancer - För Camilla

Den här fantastiska kvinnan tillika en av mina allra närmaste vänner har cancer. Jag vill inte ens ta ordet i min mun. Jag får tårar i ögonen när jag tänker på det. Jag tycker det är väldigt orättvist, det är sorgligt, det är ofattbart. Samtidigt som jag beundrar henne så mycket - hur kan hon fortsätta att sprudla, dela med sig av sin energi, omtanke och sina leenden trots allt? Hur gör hon?

Det jag vet är att vi alla ska vara tacksamma för det liv vi lever, vi ska vara snälla mot oss själva och alla andra, vi ska hellre förlåta än fördöma, vi ska njuta, vi ska älska som om det inte fanns en morgondag. Livet är det vi lever exakt just nu, inte det som kommer sen när vi är lediga, får råd, får semester eller vad du nu väntar på.

Häng med på långspinning i Hofors för att boosta ditt hjärta, dina ben och samtidigt stötta Camilla i hennes kamp. Win, win, win, win, win i all evinnerlighet. Amen. #levförfan

Vår vän Camilla har nu kämpat mot sin obotliga cancer i 2,5 år. Förra året startade vi en insamling för att hjälpa henne i sin kamp. En kamp som handlar om att hitta något som kan ge henne mer tid, något som bromsar det händer i hennes kropp eller något som får henne att må bra under tiden. Vi vet att den kampen kostar henne massor med pengar. Därför vill vi precis som förra året utnyttja tillfället parallellt med Spin of Hope till att göra något för henne.

Vi samlas lördag 30 mars för en tre timmar lång cykelstund med en frivillig startavgift som oavkortat går till Camilla. Det finns plats för 13 deltagare och det är först till kvarn. Vill du inte cykla kan du ändå bidra till insamlingen.

Boka cykel: sara90maier@gmail.com
Startavgift: Swish till 0706875533 (Camilla Johansson)

Hoppas vi ses!


Länk till evenemanget här.

Inga kommentarer: