tisdag 12 mars 2019

Dagens träningspass

Började fint, lätt jogg runt dammen, tänkte stanna och fota men boken jag lyssnade på var för spännande. Skulle jogga lätt, 8 km men jag tänkte att jag nöjde mig med 6 km om det kändes tungt (dubbelpass i går dödade benen).

Tralallallallla springer och tänker på hur f*cking fint livet ändå är och KABAAAAM ligger man där som en säl. Tjusigt. Alltså det var inte ett sånt där tjusigt raml där man ramlar lite fint på knäna och tar sig upp och fortsätter. Nä, det här var ett riktigt fulraml där fötterna släpper från backen, upp i luften och jag landar på rumpan. Tur att jag har en stadig rumpa. Gjorde såååå ont. Fällde en tår, tyckte synd om mig själv och joggade långsamt hem utan några omvägar. Skit. 7,35 km + stukat snyggförtroende + öm svanskota in på kontot (inte det där jävla måbrakontot i alla fall, bara kontot). Slut. Nu fortsätter jag att jobba.

Inga kommentarer: