onsdag 20 januari 2016

Skitpass

Min dag i går var så där perfekt, nästan som att jag hittat på allt. Morgonsim som kändes helt perfekt, lunchskidåkning där hela världen var solig och skimrande, kvällsträning med kettlebells där jag först bara tänkt coacha starka gänget som var där men till slut blev det så att jag själv var med för det såg så roligt ut. 

Men i dag. Suck. Lunchen skulle ägnas åt cykel (och egentligen också löp men det ställde jag in). Passet var tröskelintervaller. Jag hade förhandlat från 2 x 10 minuter till 10 + 8 minuter, kändes på något sätt bättre i teorin. Det var det inte. Kroppen fattade aldrig att vi ska köra. Inte förrän den sista intervallen som var 4 min tungt (samla på dig så mycket mjölksyra du kan kvinna) och sedan direkt in på 2 min hög kadens men behåll pulsen på samma nivå. Då äntligen jobbade ben och hjärta ihop. Så dags.....

Nedan bild som dagens fröken tog. Ni ser ju blicken. "Ta-mig-härifrån-nu".
Nu mat och i kväll väntar mina små söta triathleter på att bli drillade. De ska få en par-wod i dag. Lite mysig start.

Inga kommentarer: