fredag 29 januari 2016

Ska man tänka på procenten eller?

1. Löpband
Jag har fått itutat i mig att man bör ha 1 % lutning på löpband för att det ska mer motsvara slätlöpning utomhus och för att det ska vara "skonsammare" för kroppen. Nu har jag sett ett spännande inlägg att det där inte är sant. Springer du långsammare än 4,27 min/km så kan du ha bandet på 0 % - om du inte vill springa i uppförslut förstås. De där jäkla Björgen-fyrorna står det inget om så jag får väl behålla 6 - 8 % på dem då. :)
2. Alkohol och träning
Har ni sett att systembolaget har skrivit en hel del om detta? Riktigt spännande och informativt tycker jag. Läs mer här.

3. Söt bild
Har inget med procent att göra men så söt och sann bild att jag måste lägga upp den.
 4. Sevärt
OK, inte så mycket procent heller men har ni sett serien "Stephan på glid"? Om inte, surfa in på SVT Play och kolla per genast. Så roligt att jag fått träningsvärk av allt skrattande. Förlåt Stephan men ibland undrar jag om det här är på riktigt. Tack för tipset, Hjelm!

Inga kommentarer: