torsdag 28 mars 2013

Glad påsk!

Startade påsken i morse med nio nyvakna, starka och snygga kompisar. Morgonfys med fokus på styrka. Vi körde tre stationer:

1. Spurt + sumo highpull med KB
2. Hopp över bänk + burpees
3. TRX rodd + frivändningar

Varje övning gjordes först en minut, sedan 45 sekunder och slutligen 30 sekunder. En minuts vila och vidare till nästa station. Hopp över bänk (typ utfall men med sidan mot bänken) var en riktig rumpdödare.

I går fick jag tips från min egen, personliga sjuksyrra. Han är så bra, han kan också klättra i träd. Han läser min blogg, analyserar, funderar och sen ställer han diagnos. I går fick jag ett kort meddelande på Facebook om att jag skulle googla symptomen på TWAR. Sagt och gjort:

1. Långsvariga förkylningssymtom (7 veckor i dag)
2. Onormal trötthet (CHECK)
3. Nedsatt fysisk förmåga (japp, fast jag vägrar riktigt erkänna det)
4. Halsont (CHECK)
5. Slem i halsen (typ ett ton som rör sig upp och ner som en amöba, ni vill inte veta mer)
6. Hosta (japp)
7. Nästäppa (av värsta slaget)

I dag är min lyckodag för jag har ringt Hälsocentralen OCH fått en tid redan i dag! Så håll tummarna för mig vid elvasnåret nu, boys and girls! Tänk och jag är likis med Gunde, iiiiiiih!

Inga kommentarer: