fredag 1 februari 2013

Friday I'm in love!

Vilken dag! Först ett stort gäng träningssugna tjejer och killar på gymmet 07:30 som svettades, stånkade och körde järnet! I dag hade jag cirkelträning på schemat. Tre cirklar, fyra övningar i varje, 30 sekunder per övning, tre varv per cirkel. Totalt 18 minuters nu-kör-vi-tills-vi-dör-känsla.
I går var jag ledig några timmar från jobbet när solen sken som mest. Skidspåren var snabba. För snabba för mig för jag hade hjärtat i halsgropen exakt hela tiden. Försökte undvika de största nerförsbackarna och fick köra en runda om och om igen. Men fick ihop mina 3 mil vilket jag är riktigt stolt över!
Tyckte att mina klisterskidor började glida lite sämre mot slutet, kanske inte sååå konstigt när jag har halva skogen med mig....
Laddade om genom att göra en miljard matlådor till helgen. Ibland blir jag nästan rädd för mig själv när jag förvandlas från Ironwoman till hemmafru på nolltid. Men skönt att veta att Dottern inte bara äter pizza och skräpmat när resten av familjen är på vift. Fast, hon kanske slänger min mat i soptunnan och beställer hem pizza i alla fall....

Efter den hemmafruinsatsen drog jag till badhuset för en första träff med simgänget. Så kul att vara tillbaka igen! Vi fick mest försöka komma ihåg hur det var man simmade nu igen. Varvade benspark med paddelsim. Vattenläge, pilar och annat som är bra. Blir så förvånad över att jag börjar känna mig trygg i vattnet och framför allt under vattnet. Bad Sonen filma mig igen och visst har det hänt saker, inte revolutionerande men ändå. Men så har vi det där med benen som jag envisas att sära på hela tiden. :o Nej, mer knip ihop och sparka lugnt från höften.

Om några timmar är det dags för avfärd mot Stockholm och The Nike Blast! Ser så fram emot det! Även om Sonens och Mannens helg i Sälen också låter lockande.....

Inga kommentarer: