torsdag 7 februari 2013

Dagens lunch

Gårdagens pass blev inställt, alldeles för många möten och andra måsten som jag prioriterade. Efter mailande med coachen bestämdes att jag kör passet i dag i stället. På lunchen. Laddade därför med extra mycket mellis på förmiddagen.
Värmde upp med att ha ett hetskt telefonsamtal med Dottern samtidigt som jag körde mot gymmet. Bytte om till cykelkläder, trädde på pulsband och tog fram dagens lapp.
Ser plättlätt ut. Stoppade i öronpluttarna, lyssnade till bra musik och vips var uppvärmningen klar. Dags att maxtrampa 5 sekunder med så snabb RPM som möjligt. Utan att hoppa på sadeln. Gick fint. Bestämde att stå varannan fem-minutrare och sitta varannan men ändå ha en bra puls. Gick fint det också. 8 set och sedan nedvarvning på 10 minuter.
Sa hej då till spinningcykeln och traskade till omklädningsrummet för ett snabbt klädbyte till löpning. Något slirigt och halt, svårt att få grepp men sprang lite här och var i 20 minuter. Lätt löpning och hungrig löpning. Borde tagit med mig något att äta mellan passen. Och så frös jag också. Men benen var pigga och allt kändes OK. Tillbaka till gymmet, stretchade medan jag började ringa samtal jag missat. Kom i sista stund att lägga ifrån mig luren när jag hoppade in i duschen.
Lunchen var officiellt slut sedan en tid tillbaka så själva måltiden har nu intagits framför datorn och ännu ett telefonmöte. Läkerolen har jag inte vågat börja tugga på än. Ska nämligen svinga klot om en stund och ni vet ju vilken inverkan just Läkerol har på min mage. Just det ja. Sparar på dem så jag inte i en snatch får en rand i brallan. Vore förargligt.

Inga kommentarer: