tisdag 22 januari 2013

Tröstskor och soffhäng

Solen skiner, snart väntar lunch med en kär vän, livet leker. Om det inte vore för en gnagande liten punkt i ryggen som känns besvärlig i dag. Stretchar allt jag kan, så fort jag reser mig från skrivbordet slänger jag upp benet så nonchalant och lätt som det går i tighta jeans och drar ut lilla piriformis.
I går hade mina tröstskor från Asics kommit. Ni vet skorna jag fick i stället för ett New York Marathon. Snygga var de i alla fall... Dock har Asics Trainer pronationsstöd vilket ska bli spännande att se hur jag reagerar på. Lätta, fina skor för snabba pass.

Och på tal om snabba pass så skjuter jag upp på mitt 3000 meters löptest ideligen. Jag hade säkert hunnit med det i går efter skidpasset men det tar emot. Var helt slut efter stress till Storstaden (igen!), hem, skidåkning, hem så jag la mig brevid katten i soffan och sträckte ut mig ungefär som hon gjorde.
Och så läste jag mitt nya schema för kommande två veckor. Det blir något att bita i! I dag ska jag (kanske) springa det där 3000 meters testet, jag ska simma ett tufft simpass och så väntar underbara ryska kulor på mig senare på kvällen. Full fart! Katten får ligga i soffan själv i dag.

Inga kommentarer: