fredag 18 januari 2013

Förberedelse Öppet Spår 2013

Jag ska ju (kanske) göra Öppet Spår i år för att få till den sista delen i min andra Klassiker. Jag och skidor är ingen bra kombination. Det är vad jag har intalat mig i alla fall. I går på teknikträningen fick jag många positiva ord från världens bästa teknikcoach och jag har bestämt mig för att sluta nervärdera mig själv. Ja, jag kanske inte är en Kalla men jag kan faktiskt åka skidor. Jag börjar få till gunget, "tryck och njut"-et och lite känsla i åkningen.

Hittills har jag åkt 10 mil. Förra gången jag körde Vasaloppet hade jag skrapat ihop 35 mil, fast om jag ska vara ärlig så var det inte så mycket kvalitet i milen då.

Fem veckor kvar på söndag och mitt mål är att få till kring 20 mil till, gärna tre pass över 3 mil (gärna fem mil som längst). På söndag är målet kring 25 km. Och då ska jag tänka att jag är skidåkare, inte bara en hang-around. Så det så.

1 kommentar:

Linda sa...

Så ska det låta Marre! Tro på dig själv i spåret och vet du.... Du kan visst åka skidor!!!:)