söndag 27 januari 2013

Långpasslördag

Det är dags att bekänna färg och få till några långpass på skidor. Inte många helger kvar nu till Öppet Spår. När jag drog iväg efter lunch på bakhala skidor och noll motivation, tänkte jag att jag åtminstone köra runt, runt i spåren så jag får ihop 23 - 25 km. I bästa fall. Min hemmarunda är en runda som verkligen inte passar mig, får knappt till någon "snygg" åkning alls då det knappt är någon stakning alls utan bara uppför och nerför. Hela tiden. Och nerförsbackarna är så hemska att jag har hjärtat i halsgropen mest hela tiden.

Som tur var fick jag sällskap första halvtimmen medan jag tragglade på i öglorna. Drog iväg på varv två och någonstans där bestämde jag mig ändå för att försöka köra lite, lite längre. En tredje sväng där jag genade rejält men fick ändå till slut ihop 30.5 km. Nöjd trots att skidåkningen inte var den bästa och jag lyckades slinta till några gånger så ryggen fick ta en del stryk. Men ändå. Nu så. 17 mil klara av 30, tre skidpass den här veckan. Bra där!

Inga kommentarer: