måndag 31 oktober 2011

En timme extra

Skönt med "sovmorgon" i morse, tyvärr fick den sig ett abrupt slut då Mannen meddelade att det var stopp i avloppet och typ bajskorvar har poolparty i källaren. Urk! Drar på tjänsteresa nu och ber till saneringsfirman att partyt är slut när jag kommer hem i kväll. Är det inte det ena så är det det andra. Det andra är t ex ungar som jag inte vill kännas vid som sprider toapapper runt hela kvarteret när de kör en smygpremiär av bus eller godis. Kanske är det deras fel?

Verkar för övrigt vara en luckrativ bransch, funderar på att köra det jag också i kväll. En hel påse med godis, bullar, pengar och annat fick de med sig hem. Synd att man bara kan göra det en gång per år, annars hade det kunnat vara en alternativ karriärsväg. Det tipsade min syo-konsulent mig aldrig om.

Inga kommentarer: