måndag 24 oktober 2011

Måndagshumor

Försöker roa mig själv, det är nämligen en dryyyyg måndag i dag. En dag då fåglarna inte kvittrar när man går till jobbet, i stället pulsade jag fram i mjölkvit dimma. Alla där hemma sprang omkring som yra höns, dottern råkade somna om och hann inte lägga på underlagscremen vilket givetvis innebär katastrof. Sonen börjar med sin komjölksfria kost i dag och vad äter man till frukost då? Det tog en halvtimme att peta i sig den fantastiska gröten som Mannen snodde ihop. Inte lika fantastisk som vi tyckte med andra ord. Pust. Och nu väntar en hektisk vecka med åtaganden vareviga kväll. Men vi har en ljusning i tunneln - vi får äntligen vara hundvakt på fredag! Som vi har längtat! Tur att det finns något att se fram emot. Några mer än andra. Sonen kan knappt bärga sig. Han har till och med lovat att hålla sig till sin strikta kost bara han får vara den som går ut mest med hunden. Ja, ja, jag säger då det. Gissa om det kommer att bli hundtjat efter den fredagen? Annars känner jag mig som bilden nedan i dag, fet, ful och allmänt trist. Hittade också en underbar klassiker, det var bättre förr....Nej, låt the Shit Week Begin!

Inga kommentarer: