måndag 13 juni 2011

Tävlingsvecka och det blir aldrig som man tänkt sig

Ja, då är det dags för tävlingsvecka då. Jag är så långt ifrån laddad man kan komma. Grämer mig över långpasset som jag strök i går, grämer mig över att det blir regn i kväll då jag bestämt mig för att köra långpasset. Deppig som tusan, trött för att jag inte sovit, det mesta känns faktiskt eländigt om jag ska vara ärlig. Svårt att veta exakt vad. Är det tävlingsnerver? Är det allmän trötthet?

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig. Det händer små, små saker som rubbar banorna, världen kommer ur balans för en stund. Det är inte så lätt att skaka tillbaka allt igen. Men det ska bli mitt mål den här vecka -skaka saker och ting till sin rätta plats igen. Inte låta sig påverkas av människor som gör mig ledsen. Inte tänka negativa tankar. Fokusera på solsken i sinne, positiva tankar, sömn och mat. Så i stället för att köra långpass i dag gör jag - ingenting. Jag vilar mig i form denna vecka. Ett kort pass i morgon och sedan vila till fredag kväll. Litar på att träningen är gjord, cykeln testad, blöjbyxorna ordentligt vadderade och sen är det bare och åk!

Så snart är denna min på riktigt också, inte bara en fejk! Väl värt att notera - tog en evighet att pilla dit svarta påsarna under ögonen med hjälp av Photoshop. Eller hur var det?

3 kommentarer:

Jessica sa...

Du gör helt rätt som vilar dig i form. Du har så mycket träning i dig redan. Du kommer att fixa det galant utan långpass idag - säkert bättre när du har vilat! Luta dig tillbaka och gör ingenting - det behöver man ibland.

Carina sa...

Härligt att läsa att du tar det lugnt i veckan. Vila ordentligt för på Fredag då ska vi sitta på cyklarna oerhört många timmar och då behöver vi vara pigga. Ha en underbar vecka! Kram!

Anonym sa...

Du har alla förutsättningar att klara loppet galant i helgen! Du har förberett dig så länge för detta. Pissig uppladdningsvecka=bra lopp. En teori jag tror stenhårt på!
anna