torsdag 30 juni 2011

Svettigt värre

Nu är det riktigt varmt och skönt! I tisdags testade jag en kort löptur i närmare i 30 grader varmt, jisses vad jobbigt. Det rann exakt överallt efter passet. Och då skulle jag in och köra BodyPump efteråt också....BodyPump ska man nog hålla i och köra regelbundet. Fick slita rejält för att orka med och ändå drog jag av rejält på vikterna. Men programmet är kul och verkligen nyttigt. Utfallslåten var riktigt giftig....

I går fick jag nog på jobbet när termometern på mitt kontor visade 35 grader, då gav jag upp, tog med mig min bästa supporter (=sonen) och drog iväg på simning i stället. Uppfriskande som vanligt att kliva i men riktigt varmt och skönt i vattnet när jag plaskat på en stund. Det kändes ganska lätta hela tiden, inte en endaste kallsup och inte en endaste haj. Vilken lyckodag! Simmade i 1,5 km, firade sedan med mjukglass.När jag åkte iväg till gymmet senare, tänkte jag nog att BodyCombat-passet skulle bli inställt med tanke på vädret men nej då. Det kom två tappra tjejer och vi körde järnet trots värmen. Några extra vattenpauser kostade vi på oss. Nedan en genetisk konstruktion av tomat/troll, så kan man också se ut efter ett pass. Notera att jag dock torkat bort resterna av mascaran som fanns exakt överallt i ansiktet efter passet. Måste ju tänka på kunderna också.... I dag är vilodag, är i storstaden på strategimöte till sena kvällen. Men i morgon ska jag försöka pallra mig ut på morgonjogg och kanske hinner jag med en simtur också. Oavsett väder, för det hotas ju med regn från och med i morgon. Trist. Men i ån jag ska simma i är det 17,4 grader nu, jihaaa! Men jag räknar med att det inte stiger så fort nu när lågtrycket drar över landet igen.

Inga kommentarer: