onsdag 16 september 2009

Inte slöar jag inte...

... trots att man skulle kunna skylla på tjänsteresor om träningsorken inte finns där.

Jag tycker att tjänsteresor är alldeles perfekta träningsresor, inga barn som ska skjutsas, ingen städning, tvättning, matlagning utan bara tråkiga kvällar på hotellrummet som kan fyllas med rolig träning. Dock kommer jag väldigt sällan ut på någon gruppträning, vilket är synd, men eftersom de orter jag besöker är pyttesmå så finns det helt enkelt inget utbud (som jag hittar i alla fall). Men löpning, det kan man alltid utföra, antingen utomhus eller på gymmet. Nu bor jag på Scandic igen, världens bästa hotellkedja när det gäller gym (om du frågar mig). Borde nästan börja få rabatt på Scandic så ofta som jag berömmer dem och deras gym.

I måndags var jag alltså på date med nya älsklingen, efter det körde jag ett härligt BodyCombat-program. Börjar bli less på själva programmet så jag ser fram emot att få gnugga in det nya, började redan i bilen på väg till tjänsteresan.

Bild lånad från www.lesmills.com

Tisdag morgon startade tidigt och innehöll möten från morgon till kväll men innan representationsmiddagen lyckades jag klämma in ett besök på gymmet. Eftersom jag hade begränsat med tid fick det bli ett back-pass på löpbandet plus lite core. Eftersvettades fortfarande vid välkomstdrinken....

Distans: 2,5 km uppvärmning, 6 x 200 meters backar i 6 % lutning, 1,5 km nedvarvning
Tid: 44 minuter totalt
Känsla: Jag gillar backar, jag gillar att kämpa, jag gillar att svettas!

I dag har det också varit möten hela dagen och pga lite för mycket vin i går kväll blev det heller inget morgonpass på gymmet. Men NU, alldeles strax drar jag iväg till gymmet igen för att springa några kilometer på bandet. Kanske få till lite styrka efteråt också om gymmet inte är så fullt som i går. Sedan lätt middag på rummet tillsammans med tidningar, bloggläsning och reflektion. Egotid!

Inga kommentarer: