söndag 20 september 2009

Shoppinglördag

Startade lördagen med en lååååång frukost. Vi har infört som helglyx att göra färskpressad juice, det är underbart! Fast vi har bara en '"gammaldags" juicepress, funderar nu på att köpa en elektrisk så att vi kan pressa annat än apelsiner också. Nyttig och rolig vana!

Lördagar är badhus-dag för oss, både sonen och dottern har simträning och jag och Maken är ledare i lokala simföreningen - jag för babysim och han i simskolan. Det innebär att vi är på badhuset från 9 - 11..30. Ganska mysigt faktiskt! Fast just den här lördagen lät jag resten av familjen starta sina pass på badhuset medan jag tog mig an slingan som går bakom densamma. Det blev 4,5 km i snabbt tempo i den kuperade slingan. Sedan var jag redo att ta mig an "mina" bäbisar.

Efter en gemensam lunch var det dags för det riktiga kraftprovet - shopping. Vi drog iväg till "köpis" för att köpa skor och annat. Det var en lång lista och jag befarade många svettiga timmar. Men det gick smidigt att hitta allt på listan och snart var vi på väg hemåt.

Snabbt kastade vi in kassarna och barnen drog iväg till var sin kompis. Jag och Mannen såg en träningschans komma glidandes och vi tog den. Jag passade på att köra igenom BodyPump 71, den nya releasen och Mannen drog iväg på en löprunda.

Kvällen avslutades med en god middag och ett glas rött. Perfekt!

Distans: 4,5 km snabb
Tid: 27 minuter (rekord på banan!)
Känsla: Lite tungt i början men sedan släppte det rejält.

Inga kommentarer: