tisdag 23 juni 2009

Morgonstund har bly i mun

Hualigen vad trött jag var i morse när klockan ringde! Det krävdes både en och två övertalningar från hjärnan innan kroppen orkade masa sig upp. Ändå bestämde jag någonstans i natt att sova 45 minuter längre än det var tänkt från början.

Upp, på med springkläderna och redan där och då insåg jag att det kommer att bli ett kämpigt pass. Kroppen var trött och seg och jag lät den vara det. Ibland kan jag vara snäll också, inte köra med piskan.... Jag masade mig runt i 4 km, njöt så gott jag kunde av solen och insåg att det inte var helt smart att dra iväg med relativt tung träning dagen innan och en kropp som bara vill ligga kvar i sängen. Men i duschen var alla sådana tankar borta och jag kunde njuuuuuta av en kall dusch innan frukost med sonen. Som förresten tror att alla mammor drar iväg på en löprunda på morgon innan fritidslämning. Helt självklart!

En kompis man, Jonas Buud, gjorde något häftigt i helgen. Han blev Europamästare på 100 km och fick nytt svenskt rekord på sträckan, nämligen 6 timmar och 41 minuter. Respekt! Att köra 4 minutersfart i 100 km. Jag gnäller över en morgonrunda på 4 km som jag såsade runt i över 6 minutersfart.....

Distans: 4 km lätt (var det tänkt)
Tid: 27 minuter (skäms)
Känsla: Solen skiner, benen är som bly, det här blir en bra dag!

Nu drar jag på tjänsteresa till Holland, tulpanernas land! Löparkläderna är med men det blir tokmycket representation så jag är rädd för att huvudet kommer att sprängas efter goda röda viner och för lite sömn.....

Inga kommentarer: