lördag 28 april 2018

Att bete sig naket

Jag hade helt glömt mitt och Saras motto för resan, tur att hon påminde mig i sin reseberättelse.
Vi har ju delat rum lite nu och då på träningsläger, tävlingar och annat men aldrig så här lång tid i samma rum, umgås 24/7 så vi behövde göra upp lite regler för veckan. Jag bad om ursäkt i förväg kring mitt "plockande" av saker, att jag går runt och småstädar mest hela tiden och det kan innebära att jag plockar runt på hennes saker så till den milda grad att hon aldrig mer hittar dem igen. Tråkigt för henne. Hon å andra sidan är van att droppa saker överallt så hon lovade att skärpa sig en aning för att hålla sig på sin sida. Fint så. Bra plan och den höll hela veckan så vitt jag vet.

Men så kom vi till det här med nakenhet. För jag tänker inte så mycket på att jag går omkring naken både på lämpliga och olämpliga ställen (är det därför som min granne alltid har nerdraget hos sig för att slippa se en 40+ kropp i tid och otid?) och därför kände jag att jag var tvungen att berätta det för Sara (även om hon är mycket medveten om det sedan tidigare erfarenheter). Så då kläckte jag ur mig citatet att jag verkligen KAN bete mig naket, mest för att hon skulle hejda mig om hon tyckte det blev besvärligt. Eller om resten av Palma tyckte det blev besvärligt, vilket då hände redan första dagen då jag helt ogenerat gick ut från duschen direkt ut på balkongen. Spritt språngande. Hon utförde sitt uppdrag med bravur och det hände inte mer. Vad jag vet i alla fall. Inga bilder kring detta kommer att visas på bloggen så ni pervon som brukar skicka mail till mig om nakna kroppsdelar kan sluta fantisera och hoppas nu.

Träningen denna vecka har varit bristfällig pga massor med resor hit och dit. Har morgonjoggat två dagar, korta och jobbiga historier det där.
Har simmat ett par gånger, kört spinning ett par gånger och varit på gymmet en gång, men det är väl typ det jag åstadkommit.
Nu laddar jag för cykel i alla fall. Utomhus. I Sverige. Kallt. Grusigt. Läskigt. Men längtar ändå. I går cyklade jag med Micke. Bästa starten på helgen.
Och fick blommor levererade till mig. Älskar att få blommor.
Nu ska jag sätta på mig alla kläder jag har för att inte frysa rumpan av mig. Hörs. Hej.

Inga kommentarer: