torsdag 18 augusti 2016

Dags för avfärd

Packar det sista, irrar runt i lägenheten, ångesten som en klump i magen, näsan rinner och huvudet känns tungt. Nu är cykeln tvättad och instoppad i bilen, återstår att provcykla den i kväll och se till att allt är OK med den. Och så är det själva resan ner till Kalmar. Av olika anledningar kan vi inte åka så tidigt som jag vill och det känns nervöst att veta att vi kommer ner i sista stund. Riktigt nervöst. Det kanske är det jag är mest nervös för just nu?


Den rinnande näsan vet jag inte om det är pre-race nerverna eller om det är på riktigt. Många som är förkylda nu. Om det är så att det är på riktigt så ska jag ändå åka ner och heja på mina klubbisar. Surt men då är det så. Om inte så kör jag.


Det blåser storm i min by men i Kalmar ser det ut att vara bättre, jag hoppas det håller i sig. Återkommer förhoppningsvis snart med rapport om läget i ett Ironman-kokande Kalmar!

Inga kommentarer: