onsdag 13 april 2016

Marre testar - London

Nu när jag ändå bombarderar med inlägg så kommer här ett kort inlägg om London också. Jag och Sonen bestämde oss för att åka dit en långhelg på påsklovet. Efter gediget logistikplanerande fick vi till slut ihop det - jag landade från tjänsteresan på torsdag kväll och han anslöt på Arlanda. Nice.

Sonen hade fått lägga upp hela semestern precis som han ville. Vi åkte iväg torsdag kväll och kom vid tiotiden till Heathrow. Vi hade kollat upp att det enklaste sättet för oss att ta oss till vårt hotell vid Covent Garden var att ta tunnelbanan. 45 minuter senare var vi framme vid ett Covent Garden som kokade av folk. Jisses! Fem minuters promenad senare var vi framme vid vårt hotell, Strand Palace Hotel, vi checkade in och somnade omedelbart.
Fredag morgon var vi uppe med tuppen, tog oss till området där Madame Tussauds ligger och intog en kunglig första frukost.
 Våren har anlänt till London!
 På Madame Tussauds fingrade jag på varje snygg killes rumpa. Det är sen gammalt.
När vi fått nog av vaxdockor skulle vi iväg på sightseeing. Först ut var Buckingham Palace och vi hade tur som kom mitt i ett vaktbyte. Sjukt mycket folk!
Och Big Ben förstås.
Jag hann med två morgonjogg och fick se fantastiska vyer och fina parker.
När vi var nöjda med sightseeing shoppade vi. Sonen köpte en onepiece som luddade av sig så mycket att vi fick andningssvårigheter i vårt lilla rum.
Givetvis besökte vi M&M affären, galet!
I Nike town hade jag kunnat stanna i flera dagar. Coolt omklädningsrum.
 Och vi gick och vi gick.
 Ett gammal litet sött hus där den som skötte om parkens fåglar tidigare bodde.
 På lördagen var vi till världens största shoppingställe, Sonen roade sig med att gå på bubbelplast...
 Jag testade ännu ett provrum, den här gången Reeboks.
 På lördagen hann vi också med Bond igen. Mmmmmm säger Marre.
 Vi avslutade lördagen med bio, världens största bioduk och en flaska vin med popcornen.
 Filmen vi såg var Eddie the Eagle, se den!
Söndag och dags för museum, vi var in på tekniska museet vilket var riktigt bra. Tanken var att gå in på nationalhistoriska museet också men kön in var ungefär 10 mil lång så vi hoppade över det.
 I stället åkte vi till Nottinghill och den lilla marknaden som går efter hela Portobello road.Mysigt!
Och den här dagen åt vi riktig publunch (minus öl).

Vi köpte varsitt Oyster card och åkte sjukt mycket tunnelbana. Texten var så liten så Sonen fick guida mig rätt i djungeln. Han är en sjukt bra reseledare!
 En bra mackapär som fanns på museet - the machine that thinks like a man.
 Och morgonjogg igen - jag bara älskar det!
 Ett gäng cyklister har samlats på morgonen för att dra iväg på en runda. Mitt i London. Gulp.
Summeringen är att London är fantastiskt. Speciellt på våren. Vi var där från torsdag kväll till söndag kväll och då hann vi verkligen med det vi ville.