måndag 29 februari 2016

Sista veckan med längdskidor

Raceweek - på söndag drar jag igen längdskidsåkandet för den här säsongen (tror jag, Sara däremot är säker på det för hon kommer att ha ett skidbål i Mora efter loppet). Avundas er alla som åkte Öppet Spår i går och i dag, vilket väder! Vilka förhållanden! Fina vännerna Boel och Monster-Linda rejsade järnet mellan Sälen och Mora och kom in på precis över 7 timmar. Monster-Lindas monstriga man kom in på 6:10 och min klubbis Ulf från triathlonklubben körde den där sträckan på 4:43. Hur är det ens möjligt?????

Mitt upplägg i veckan är något oklart, kör jag som coachen säger så är det så här:

Måndag - skierg 10 min, spinning 40 min +crosslöp 12 min
Tisdag - lätt skidåkning 60 min (med en 5 minuters intensitetsökning 30 min in i passet)
Onsdag - vilodag
Torsdag - lätt skidåkning 60 min
Fredag - spinning 60 min + crosslöp 20 min
Lördag - lätt skidåkning 30 min/vila
Söndag - Vasaloppet

Men jag börjar med att obstruera mot coachen direkt och kommer att köra skidor redan i dag på lunchen för att få lite sol på nosen. Återstående delen av dagen är något oklar men kanske, kanske kan jag få till cykel+löp efter jobbet. Kanske.

Kroppen känns seg, prognosen säger massor med snö på söndag, jag har inte sovit ordentligt på hur länge som helst och jag känner mig lite nere faktiskt. Men det är bara måndag så det vänder nog.

I dag hejar vi på Ulrika Cavallin som skidar Öppet Spår - heja, heja! Just nu är hon i Mångsbodarna och har en beräknad tid på precis under 8 timmar. Kör, kör, kör!

Inga kommentarer: