tisdag 8 december 2015

Jullistan - off topic

En snäll läsare skickade jullistan till mig för ifyllnad, kanske försökte hen påtala att bloggen är något tom så här i juletid.... Hur som, kul att du vill veta mer om mig! Ni andra kan ju bara hoppa över det här icke träningsrelaterade inlägget.

1. Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar

2. Skumtomtar eller knäck? Vilken fråga! Skumtomtar förstås! Hela december är skumtomtsfrosseri för mig. Min 40-årspresent från några s k "kompisar".
3. Ischoklad eller marsipan? Well, kan skippa båda.
 

4. Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar, gärna med rödbetssallad. Mmmmmm. Tjuvstartade faktiskt i söndags när Sonen och jag hade adventsfrukost.

5. Julkorv eller julskinka? Julskinka. Hatar julkorv. Fy tusan.

6. Lax eller sill? Lax, sill äter jag när jag försöker vara vuxen.

7. Sylta eller pastej? Skärpning. Inget av dessa är mat.

8. Paradis eller Aladdin? Hmmm, är inte jätteförtjust i choklad faktiskt men väljer nog Paradis.

9.Revbensspjäll eller Janssons? Också svårt. Mina föräldrar har förbjudit all typ av revbensspjäll på julafton då det påminner om de dagar då vi hade det alldeles för knapert. Jansson äter jag också bara för vuxenpoängen.

10. Glögg eller julmust? Både ock, måste man välja? Kan dricka litervis med glögg, älskar det, men älskar också julmust (fast ingen billighetsvariant från Lidl eller så).

11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Rödbetssallad, apppppselut inte dopp i grytan.

12. Ris a la Malta eller gröt? Tja, spelar ingen roll, inget super-fan av något men äter både ock.

13. Hemma eller borta? Spelar ingen roll, har kört varannan jul i många år.

14. Utomlands eller Sverige? Samma som ovan, varannan jul i Sverige och hemma, varannan i Thailand senaste åren. Älskar båda.

15. Ge eller få? Egentligen tycker jag att julklappar är så onödigt (förutom till barnen). Gillar inte hetsen, köphysteriet. Kan vi inte lägga pengarna på något bra i stället?

16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Sunes jul förstås, klassiker!

17. Chokladkalender eller paketkalender? Inget av dessa, har inte riktigt fattat grejen. Kanske en sån där kalender från Body Shop vore kul?

18. Plastgran eller äkta? Äkta!

19. Arne Weise eller Ernst? Hmmm, jag tror jag väljer Ernst faktiskt.

20. När vill du att första snön ska falla? Hela december ska vara vitt!

21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Japp, många gånger. Trist.

22. När är det dags att pynta? Strax innan första advent och sedan mer och mer för varje dag i december. Älskar julpynt! Älskar det dock mindre när det ska bort....

23. Kan du komma på något negativt med julen? Hetsen, köphysterin.

24. Favorit julfilm? Tomten är far till alla barnen.....

25. Favorit julkalender? Sunes jul.

26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Direkt efter jul, typ juldagen, är jag helt mätt av jul men hela december är underbart.

27. När öppnar du dina julklappar? Efter Kalle Anka.

28. Favoritjuldoft? Glögg.

29. Vad framkallar mest julstämning? Snö, levande ljus och adventsstjärnor i fönstren.

30. Vad är viktigast med julen? Kärleken.

Inga kommentarer: