måndag 21 december 2015

En vit jul

Det är så många som runt om i Sverige som önskar sig en vit jul just nu. Det gör jag också förstås fast jag inte bara önskar mig en vit jul, jag ser till att det blir en vit jul. Som alla andra jular i mitt vuxna liv. Det är ett så lätt val! Det handlar inte om att "offra sig", att "avstå" utan faktiskt bara tänka lite längre än näsan räcker.

Så ta dig en titt på alla dessa berättelser som finns under Vit Jul, läs till exempel den här. Och jag vet att du tänker "ja men så där är det ju inte hos oss, vi tar ju oss bara en snaps eller sju och lite vin och lite öl och lite så" men har du funderat över varför och framför allt frågat hur barnen egentligen vill att julfirandet ska vara?

Nej, det är inte svårt att ta ställning, det är lätt. Gör det du också.

Inga kommentarer: