måndag 27 juli 2015

Semesterbilder

Och några semesterbilder som får berätta vad jag gjort den senaste tiden när bloggen varit tom.

Dagen efter långpasset som gick så bra, hade jag en simdejt med Sara. Vi bestämde oss för att ta ett långsim bara så där. Vi simmade dryga 6,5 km den dagen. Helt galet. Tyvärr fick jag rejält ont efter det så jag måste verkligen fundera över hur jag simmar, köra lite teknik och försöka få bukt med mina vinklar. Tur jag har ett proffs med mig på passen. Läs mer här om vår simutflykt. Här är vi halvvägs och vi håller på att frysa ihjäl. I alla fall den av oss om saknar underhudsfett, hon skakade ur kaffet ur muggen.
Mmmmm det här med vinklar och sånt....
Mycket fundersam över om jag ska orka simma hela vägen tillbaka....
Efter sim och upptining var jag Crossfit-fröken. De hade faktiskt jobbat lite innan de la sig ner i gräset för att vila. The Chief kryddat med löpning var på schemat just den här soliga eftermidagen.
Och så avslutade jag kvällen hos den här pinglan. Vi var extra bra på stavning den här kvällen, eller hur Mallan? :)
Dagen efter drog jag på minisemester för att cykla på Åland. Det blev en lång tur och jag tyckte det kändes lite halvjobbigt hela tiden. Upptäckte sedan att jag hade pyspunka på bakdäcket, inte undra på att jag fick slita som ett djur. Motvinden var hemsk men solen sken och kossorna var fina och dryga 11 mil till cykelkontot. Och TVÅ fikastopp. Lyx.
Hann med lite löp och lite sim också innan jag åkte hem igen.

Hade ytterligare en långcykling på schemat och kunde för min värld inte motivera mig själv att cykla på de gamla vägarna så jag bestämde mig för att dra till Siljan och cykla runt den. Fast baklänges för att se hur backarna kändes då. Jo tack, de kändes. Dryga 13 mil blev det till slut efter någon extra sväng. Hyfsat pigga ben, bonkade när det var en mil kvar ungefär, motvinden var min fiende då. Inte så många bloggbilder men här är ett från Siljan i alla fall.
Ungefär så mycket har jag hunnit med den här veckan. Nu väntar ytterligare en vecka med mängd innan det är dags att börja trappa ner. Det som oroar mig mest är cykelpassen som jag måste få in någonstans mellan skurarna. Men det ska väl fungera det också.

Träningsplan för veckan (kanske lägger till något pass här eller där)
Måndag - gym och simning (gårdagens sim som jag missade)
Tisdag - löpning 15 km
Onsdag - kort cykel + crosslöp
Torsdag - vila
Fredag - sim
Lördag - kort cykel + 25 km löp
Söndag - cykel 12 mil

Inga kommentarer: