måndag 27 juli 2015

IronMan Copenhagen 2015

Landat i soffan igen, det var länge sedan. Semsterveckorna har rullat på, träningsschemat har följts så gått det går. Häromdagen kom ett mail om att det är 30 dagar kvar till IM i Köpenhamn. Vad hände???? I går var det 4 veckor kvar och tankarna börjar smalnas av, skärpan ställas in, planeras ska smidas, Athletes Guide skall läsas.
Min vår har varit annorlunda. Livet har förändrats och i och med det har också träningen fått stå tillbaka. På bloggen har kanske allt verkat vara som vanligt men innanför muren har det varit en berg- och dalbana för mig och mina nära. Många tankar som snurrar omkring dag och natt, orken har inte riktigt funnits där. Det är fortfarande kaos men på något sätt känns det ändå bra att ha ett mål där borta, något att sikta in sig på. Jag vet att den här tävlingen inte kommer att bli min bästa, jag vet att jag inte kan ställa några som helst krav på min kropp/min hjärna, men jag vet också att jag kommer att stå på startlinjen för att simma 3,86 km, cykla 18 mil och sedan springa 42,2 km. Jag ska göra det. På det ena eller det andra sättet.

Inga kommentarer: