onsdag 22 december 2010

Dan före dan före dopparedan

Ooooh vad spännande! Jag älskar julafton! I dag jobbar jag sista dagen innan jullovet börjar. Som jag ser fram emot detta jullov. Skidor på längden och tvären. Mysiga kvällar i stugan med spel och kvalitetstid med barnen.

Hade så mycket energi i morse så jag skuttade upp och drog iväg till gymmet. Fast när jag kom dit insåg jag att glömt mitt kort och att ingen annan frivilligt hade skuttat upp och skulle träna. Hmmmm. Blev lite sur. Smet in på det andra gymmet där det tydligen inte behövdes kort. Listig som en gammal räv! Var där alldeles ensam, jag och mitt löpband, 30 minuter härlig löpning. Avslutade med en makalös manick där man stakar. Underbart för armar och speciellt triceps. 1 km orkade mina sillmjölksarmar med innan jag gav upp. Kan också bero på att jag för första gången 3 månader gick på BodyPump i går! Känns rejält i biceps och tricps. Rygg och ben vågade jag inte lägga på något på, måste skona ryggen.
När jag kom ut från gymmet sprang jag givetvis på en argsint vaktmästare så jag fick förklara varför jag var på "fel" ställe. Han grymtade lite, jag erbjöd mig att betala men han vinkade förbi mig. Pust. Dagens pulstopp.

Nu jobb, jobb, massor med jobb, lunch med en härlig vän, lite mer jobb och sedan 40 mil i bilen. Har laddat med både godis och tidningar. Yes!

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att inte jag jobbade då för jag är en snäll vaktis:) Maskinen i fråga heter Skierg och är helt fantastiskt jobbig man tror att man är skapligt stark tills man provat denna där!